poniedziałek, 9 maja 2011

5. Niezbędne nakłady i koszty utrzymania (poza techniką) - plan finansowy działań promocyjnych i reklamowych


Przewidujemy reklamę w najważniejszych państwach zachodnich, Polsce i Rosji – czyli USA, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Polska, Rosja. Główne działania marketingowe będą miały miejsce w Internecie. Dzięki temu, koszty reklamy znacznie się obniżą. Jednakże jest kilka szczególnych działań promocyjnych, które muszą być podjęte dla uzyskania dobrego startu usługi, oraz okresowo dla podtrzymywania i dalszego zwiększania popularności naszego serwisu. Bezpośrednio po starcie naszej platformy trzeba przeprowadzić, konkurs na ciekawe transmisje i odpowiednio go rozpromować. Następnie będzie prowadzona promocja w Internecie. Dodatkowe, bardzo kosztowne działania promocyjne jak bilbordy i aktorzy zostaną podjęte po uzyskaniu odpowiedniego poziomu atrakcyjności – kiedy nasz serwis będzie miał już dobrze ukształtowaną ofertę transmisyjną. Wtedy duża, zewnętrzna kampania reklamowa będzie miała największe szanse na sukces. Bo tylko atrakcyjność serwisu może nam zapewnić dopływ nowych użytkowników. 

Jeśli chodzi o bilbordy to nasze działania będą bardzo precyzyjne. Zamierzamy wynająć mniejsza ilość bilbordów, ale za to w najlepszych lokalizacjach, głównie w centrach miast. Muszą to być popularne miejsca publiczne, ze względu na to, ze liczymy na uzyskanie rozgłosu lub wywołanie małego skandalu, za pomocą kontrowersyjnej reklamy. Dodatkowo w takich miejscach najwięcej ludzi może się z nią zetknąć.

Oto oszacowane koszty poszczególnych działań marketingowych
PAKIET „MEGA”
6 krajów (Brazylia, Francja, Niemcy, Anglia, Polska, Rosja) * 6 największych miast + 10 największych miast USA = 46 miast.

KOSZTY SZCZEGÓLNYCH DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH (w PLN)

liczba miast
ilość
cena za 1
cena na skale swiatowa
aktorzy
46
50
600
1 380 000
za akcję promocyjną
bilbordy
46
20
2000
1 840 000
miesięcznie
konkurs

7
50 000
350 000
70 laureatów




3 570 000
SUMA
KOSZTY STAŁE REKLAMY


adWords, adMob i analiza
3 000
21 000
miesięcznie
pozycjonowanie
300
2 100
miesięcznie
facebook i inne społecznościówki
3 000
21 000
miesięcznie

6 300
44 100
SUMA

Jako komentarz można napisać, że 1000 zł na reklamę na portalu Facebook to koszt dużej kampanii reklamowej, podobnie  z adWords i adMob. Pozycjonowanie jest przewidziane na pozycje w pierwszej 10 dla haseł na które jest generowane więcej ni 1,5 mln wyników

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz