Przygotowanie usługi (Fulfillment) – Aktywacja i konfiguracja usługi dla klientów. Również jej rekonfiguracja (w reakcji na pojawiające się problemy lub jako odpowiedź na potrzebę dostosowania do nowych funkcjonalności). Operacje związane z tym procesem obejmują:
° Rozpoznanie rynku
o Zdefiniowanie stanu obecnego i nowych możliwości rozwiązań
o Monitorowanie zapotrzebowania i oczekiwań konsumentów
° Zaprojektowanie i stworzenie usługi
o O funkcjonalności odpowiadającej zapotrzebowaniu na rynku
o Możliwie prostej dla użytkownika
o Atrakcyjnej wizualnie
o Sprawnej
Utrzymanie usługi (Assurance):
Zarządzanie problemami związanymi z usługą – procesy odpowiadające natychmiastowo na problemy z usługa dotykające klientów w celu minimalizacji ich wpływu na klientów i przywrócenie usług możliwie szybko. Obejmują:
° Raportowanie o problemach
° Izolacja przyczyn problemów
° Rozwiązanie problemu
° Dokumentowanie schematu rozwiązania
Analiza jakości usług i raportowanie - procesy odpowiedzialne za utrzymywanie jakości usługi na poziomie określonym w SLA lub w innym opisie usługi jeśli jest dostępny. Obejmują:
° Monitorowanie wydajności usługi postrzeganej przez użytkowników
° Analizowanie wydajności usługi postrzeganej przez użytkowników
° Kontrolowanie/Poprawianie wydajności usługi postrzeganej przez użytkowników
Rozliczanie usług (Billing) – proces zarządzania wydarzeniami podczas usługi poprzez korelowanie i formatowaniu ich do użytecznego formatu.
° Ocena użyteczności informacji
° Badanie problemów związanych z wydarzeniami rozliczania
° Dokumentacja informacji związanych z usługą bądź klientem dla innych obszarów procesów
Niezbędne funkcje zaplecza teleinformatycznego, niezbędne nakłady i koszty utrzymania
Zapewnienie sprawności procesów związanych z wprowadzeniem, utrzymaniem i rozliczeniem oferowanych przez nas usług niezbędne jest zapewnienie odpowiedniego monitorowania i automatycznej dokumentacji zdarzeń w systemie.
Istnieje potrzeba zatrudnienia odpowiedniej ilości osób odpowiedzialnych za administrację i monitoring strony:
° Administrator strony
° Osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo strony
Kosztami są wynagrodzenia tych osób, a także kolejnych pracowników o podobnych zadaniach, których zatrudnienie będzie konieczne wraz ze wzrostem popularności serwisu.
Dodatkowo uwzględnić należy koszty związane z fazą testowania funkcjonalności wprowadzanego produktu – opłacenie pierwszych „aktorów”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz