piątek, 13 maja 2011

Zakres i sposób kooperacji z innymi podmiotami wg eTom, niezbędne funkcje zaplecza teleinformatycznego, niezbędne nakłady i koszty


Kupowanie – procesy odpowiedzialne za rozumienie potrzeb i ich zaspokajaniem poprzez nabywanie dóbr od dostawców/partnerów.
Zarządzanie zmówieniami – procesy zarządzające zamówieniami i innymi mechanizmami z partnerami, aby zapewnić dostarczenie na czas produktów i usług.
Zarządzanie i raportowanie o problemach – proces zarządzający problemami wykrytymi przez firmę lub zgłoszonymi przez dostawców.
Zarządzanie wydajnością – proces śledzący, mierzący i raportujący wydajność i efektywność partnerów i dostawców.
Zarządzanie interfejsem z dostawcą/partnerem – zarządza kontaktem firmy z obecnymi i przyszłymi partnerami i dostawcami produktów i usług.
Zarządzanie rozliczaniem dostawców i partnerów -  szczególnie dla dostawców rozliczenie i billing są złożone. Procesy rozliczania zarządzają wszystkimi rozliczeniami i billingami firmy, w tym podatkami, weryfikują płatności


Niezbędne funkcje zaplecza teleinformatycznego, niezbędne nakłady i koszty utrzymania
W kontekście podstawowego kontaktu z klientem niezbędne będzie zapewnienie odpowiedniego interfejsu umożliwiającego nawiązanie współpracy z nowymi partnerami bez potrzeby angażowania w to dodatkowych pracowników. Strona internetowa zawierać będzie wyczerpujące informacje na temat warunków współpracy i dostępnych opcji – stworzenie zindywidualizowanej strony użytkownika, udostępnienie na niej opcji chatu, głosowań, możliwości pobierania opłat, możliwości ukrycia treści (całkowita – dla transmisji prywatnych, lub częściowa na podstawie lokalizacji – niedostępna dla mieszkańców tej samej miejscowości).
Niezbędne będzie też zatrudnienie osoby odpowiedzialnej za bardziej zindywidualizowany kontakt z najważniejszymi partnerami (nadawcami). W takich przypadkach korzystne może być zaproponowanie indywidualnej oferty. Ocena sytuacji i odpowiednie dopasowanie warunków umowy jest istotną kwestią, której nie da się przewidzieć oprogramowaniem i wymaga zatrudnienia specjalisty, dbającego o komfort kluczowych partnerów i odpowiedni wizerunek naszej firmy w kontaktach z nimi.
 Od początku powinna być dostępna strona z odpowiedziami na najczęściej pojawiające się pytania. W początkowej fazie – przykładowe, przewidywane pytania i swoisty samouczek, natomiast w miarę rozwoju strony i rozbudowy bazy pojawiających się pytań strona FAQ powinna odpowiadać na realne zapotrzebowanie konsumentów zwiększając ich komfort użytkowania strony.
Koszty:
- zatrudnienie i pensja osoby odpowiedzialnej za kontakt z klientami
- czas informatyka/administratora strony na obsługę problemów zgłaszanych przez użytkowników i odpowiadanie na pytania (tworzenie FAQu)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz