Koncepcja przedsięwzięcia:
Stworzenie platformy usługowej pozwalającej w możliwie swobodny, ale zarazem bezpieczny sposób wymieniać się treściami o różnorodnej tematyce, ze szczególnym uwzględnieniem treści erotycznych. Portal umożliwi przesyłanie strumieni video na żywo, docelowo również w 3D, z dodatkowymi opcjami umożliwiającymi interakcję użytkowników – chat, możliwość głosowania itp.
Powstanie bezpieczne (pod względem oprogramowania i ochrony danych) miejsce, w którym konsumenci będą mogli w cywilizowany sposób zapoznawać się z treściami o tematyce erotycznej, a także aktywnie wpływać na ścieżki rozwoju audycji poprzez komunikację z nadawcami. Pozwoli to na bezpieczne i cywilizowane poszerzanie wiedzy o ludzkiej seksualności, bez zbędnego zażenowania i z możliwością odpowiedniego wyboru tematyki (otagowanie treści, rozróżnienie działów, komentarze widzów).
Dla nadawców istnienie portalu ma być możliwością uniknięcia ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z dystrybucją treści we własnym zakresie. Każdy użytkownik może korzystając z funkcjonalności serwisu stworzyć własną podstronę, z indywidualnym layoutem dopasowanym do tematyki nadawanych treści. Możliwość czerpania zysków wynika z możliwości wprowadzenia opłat typu pay-per-view, lub abonamentowych dla danej transmisji (jeśli dany nadawca uzna, że posiada wielu stałych widzów, może to być opłacalna opcja). Możliwości takie powinny być atrakcyjną opcją w dobie kryzysu branży erotycznej (wynik dużej ilości darmowych treści dostępnych w internecie).
Misja
Umożliwienie natychmiastowej i bezpiecznej komunikacji i wymiany strumieni video w trybie „na żywo” bez zbędnego zażenowania i ingerencji w nadawaną treść. Promowanie dojrzałego podejścia do tematyki ludzkiej seksualności.
Wizja
Uzyskanie statusu najpopularniejszego serwisu oferującego możliwość ogólnoświatowego przesyłu video na żywo. Znalezienie się wśród pierwszych 10 najpopularniejszych serwisów o tematyce erotycznej.
Cele strategiczne
Podstawą prawną będzie działalność w postaci spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Zarządem i zarazem głównymi udziałowcami będzie nasza piątka założycieli.
Krótki okres (3 miesiące od zarejestrowania firmy):
1. Pozyskanie funduszy na rozpoczęcie działalności (poza kapitałem początkowym)
Realizacja:
° Zwrócenie się do inwestorów o dofinansowanie w ramach Venture Capital
° Uzyskanie kredytów inwestycyjnych w bankach komercyjnych
° Uzyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej (edukacja i kapitał ludzki)
2. Implementacja serwisu w sieci (strona internetowa)
Realizacja:
° Zatrudnienie programisty wspomagającego tworzenie bezpiecznej strony
° Wykupienie odpowiednich domen internetowych
° Wykupienie dostępu do serwerów umożliwiających obsługę generowanego ruchu
° Zatrudnienie administratora odpowiedzialnego za monitoring strony i publikowanych treści
3. Promocja marki i zapewnienie inputu
Pozyskanie 500 zarejestrowanych użytkowników oraz pierwsze 50 audycji.
Pozyskanie 500 zarejestrowanych użytkowników oraz pierwsze 50 audycji.
Realizacja:
° Przeprowadzenie kampanii marketingowej (edukacja seksualna)
o Zmotywowanie do publicznej dyskusji o stanie edukacji seksualnej w szkołach
o Zorganizowanie konkursu na film edukacyjny
° Przeprowadzenie kampanii marketingowej (stricte informacyjna, promująca markę)
° Nawiązanie / oferta współpracy wobec aktualnych dostawców treści erotycznych działających na rynku
Okres pierwszego roku:
1. Nawiązanie współpracy z partnerami strategicznymi (np. Durex)
Realizacja:
° Skuteczne przeprowadzenie negocjacji
2. Rozszerzenie oferty o możliwość wsparcia technicznego przy realizacji transmisji
Realizacja:
° Założenie fizycznej siedziby firmy (możliwe przejęcie starego domu BigBrother)
o Biuro
o Sale przeznaczone na kursy
o Zaplecze techniczne
° Zakup sprzętu i nawiązanie współpracy z potencjalnymi „fachowcami na wynajem” (operatorami kamer itp.)
° Kampania marketingowa informująca potencjalnych odbiorców o nowych możliwościach serwisu
3. Rozszerzenie oferty o możliwość uczestniczenia w „kursach” tematycznych (transmitowanych w serwisie)
Realizacja:
° Nawiązanie współpracy z potencjalnymi prowadzącymi zajęcia
° Rozpromowanie idei wśród potencjalnych odbiorców (Anglicy, Amerykanie -> prawie jak seks turystykaJ ) – pozyskanie kursantów
° Wykorzystanie fizycznej siedziby biura
° Kampania marketingowa informująca potencjalnych odbiorców o nowych możliwościach serwisu
4. Wprowadzenie pierwszych audycji w trybie 3D
Realizacja:
° Nawiązanie współpracy z tancerką(tancerkami) tańca erotycznego (na rurze)
° Zapewnienie zaplecza technicznego
o Zakup kamery 3D
o Współpraca z klubami/zakup sprzętu i jego instalacja w siedzibie firmy
° Kampania marketingowa informująca potencjalnych odbiorców o nowych możliwościach serwisu
5. Nawiązanie współpracy z organizatorami różnego rodzaju eventów tematycznych i transmisja na żywo relacji z nich (Eroticon, AVN Awards, Próby bicia rekordów)
Realizacja:
° Aktywne poszukiwanie potencjalnych współpracowników
° Stałe monitorowanie rynku i reagowanie na nowe możliwości
° Współpraca ze studentami dziennikarstwa (na całym świecie – wyszukiwanie informacji i relacja na żywo w formie reportażu)
6. Ugruntowanie rozpoznawalności marki – przekroczenie pułapu 5 000 aktywnych użytkowników oraz pierwszego 800 audycji.
Okres pięciu lat:
1. Osiągnięcie pełnej rozpoznawalności – 5 mln użytkowników oraz 10 tysięcy audycji. Wejście na pierwszą pozycje wśród portali oferujących możliwość strumieniowania video na żywo.
2. Osiągnięcie rentowności przedsiębiorstwa
Realizacja:
° Przekroczenie granicy ilości aktywnych użytkowników, ilości transmisji, a co za tym idzie poziomu zysków z reklam i opłat za transmisję umożliwiające osiąganie zysków ekonomicznych (pokrywanie wszystkich kosztów związanych z dostarczeniem usługi)
3. Stworzenie kolejnych fizycznych siedzib firmy – w różnych krajach
Realizacja:
° Stworzenie duplikatu pierwszego biura na terenie USA
° Rozdzielenie funkcjonalności pierwotnego biura (pozostawienie tylko domu BB)
° Otwarcie nowego biura pozwalającego na obsługę pozostałych funkcjonalności pierwszego lokalu (kursy, pokazy tańca, wynajem powierzchni do zdjęć) w rejonie Europy Wschodniej
4. Rozszerzenie oferty o realizację „reality show” dla dorosłych
Realizacja:
° Wykorzystanie możliwości pierwszej fizycznej siedziby
° Uczestnicy „zwabieni” perspektywą dużej wygranej (i niewątpliwej popularności)
5. Rozszerzenie oferty o możliwość strumieniowania video 3D przez indywidualnych użytkowników
Realizacja:
° Po przeprowadzeniu testów popularności na usługę 3D (1 rok działalności) propozycja usługi odpowiadającej oczekiwaniom konsumentów
° Adekwatna kampania marketingowa
6. Rozszerzenie działalności firmy o prowadzenie sklepu z akcesoriami pojawiającymi się w najpopularniejszych audycjach
Realizacja:
° Założenie dodatkowej działalności (spółka – córka)
° Umieszczanie propozycji produktów adekwatnych do tematyki audycji (tagi)
Model biznesowy
Określenie modelu biznesowego naszej firmy, a więc koncepcji i założeń działalności, pozwalających na generowanie zysków, jest jednym z kluczowych warunków umożliwiających stabilny rozwój i przetrwanie na rynku.
Nasze przedsięwzięcie wykorzystuje medium, jakim jest internet do odzwierciedlenia rzeczywistości.
° Najbardziej oczywistym jest przeniesienie „działalności usługowej” istniejącej w rzeczywistym świecie do świata wirtualnego, czyniąc przekaz treści z naszego portalu substytutem fizycznej obecności drugiego człowieka;
Model biznesowy określający rodzaj działalności i źródła potencjalnych przychodów jest w tym przypadku połączeniem kilku poszczególnych modeli:
° Advertising Model – podstawowym założeniem jest czerpanie korzyści z działalności reklamowej na stronach naszego portalu.
° Community Model – zawartość strony domyślnie jest darmowa dla zarejestrowanych użytkowników. Współtworzą oni zawartość przez nadawanie własnych treści lub interakcję z nadawcami za pośrednictwem chatów, głosowania, komentarzy.
° Utility Model / Brokerage Model – Nadawcy treści mogą zadecydować o pobieraniu opłat za oglądanie ich transmisji w trybie pay-per-view. Oznacza to wykluczenie części treści zawartych w serwisie dla ogółu użytkowników, co odpowiada modelowi Utility. Zyskiem z naszej strony jest prowizja od opłat zdefiniowanych przez nadawcę, co odpowiada modelowi Brokerage.
° Merchant Model – cele strategiczne firmy obejmują dodanie do serwisu sklepu internetowego z asortymentem odpowiadającym tematyce transmisji zamieszczanych w serwisie. Działalność ta stanowić będzie jedynie dodatkową funkcjonalność, odpowiedź na potrzeby konsumentów, nie zaś istotne źródło dochodu.
Ostatnim elementem jest zdefiniowanie grupy docelowej, na którą kierować będziemy uwagę naszej działalności. W tym przypadku niezbędne jest uwzględnienie zarówno modelu B2B, gdzie zakładamy współpracę z partnerami biznesowymi, odpowiedzialnymi głównie za tworzenie kontentu strony (i czerpaniu zysków z transmisji) oraz reklamodawcami, jak i modelu B2C, gdzie odbiorcami są osoby indywidualne i jednostkowi klienci – odbiorcy i twórcy treści w serwisie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz