piątek, 13 maja 2011

Syntetyczna koncepcja przedsięwzięcia, wizja, misja, cele strategiczne i sposób ich osiągnięcia, model biznesowy

Koncepcja przedsięwzięcia:
Stworzenie platformy usługowej pozwalającej w możliwie swobodny, ale zarazem bezpieczny sposób wymieniać się treściami o różnorodnej tematyce, ze szczególnym uwzględnieniem treści erotycznych. Portal umożliwi przesyłanie strumieni video na żywo, docelowo również w 3D, z dodatkowymi opcjami umożliwiającymi interakcję użytkowników – chat, możliwość głosowania itp.
Powstanie bezpieczne (pod względem oprogramowania i ochrony danych) miejsce, w którym konsumenci będą mogli w cywilizowany sposób zapoznawać się z treściami o tematyce erotycznej, a także aktywnie wpływać na ścieżki rozwoju audycji poprzez komunikację z nadawcami. Pozwoli to na bezpieczne i cywilizowane poszerzanie wiedzy o ludzkiej seksualności, bez zbędnego zażenowania i z możliwością odpowiedniego wyboru tematyki (otagowanie treści, rozróżnienie działów, komentarze widzów).
Dla nadawców istnienie portalu ma być możliwością uniknięcia ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z dystrybucją treści we własnym zakresie. Każdy użytkownik może korzystając z funkcjonalności serwisu stworzyć własną podstronę, z indywidualnym layoutem dopasowanym do tematyki nadawanych treści. Możliwość czerpania zysków wynika z możliwości wprowadzenia opłat typu pay-per-view, lub abonamentowych dla danej transmisji (jeśli dany nadawca uzna, że posiada wielu stałych widzów, może to być opłacalna opcja). Możliwości takie powinny być atrakcyjną opcją w dobie kryzysu branży erotycznej (wynik dużej ilości darmowych treści dostępnych w internecie).
Misja
Umożliwienie natychmiastowej i bezpiecznej komunikacji i wymiany strumieni video w trybie „na żywo” bez zbędnego zażenowania i ingerencji w nadawaną treść. Promowanie dojrzałego podejścia do tematyki ludzkiej seksualności.
Wizja
Uzyskanie statusu najpopularniejszego serwisu oferującego możliwość ogólnoświatowego przesyłu video na żywo. Znalezienie się wśród pierwszych 10 najpopularniejszych serwisów o tematyce erotycznej.
Cele strategiczne
Podstawą prawną będzie działalność w postaci spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Zarządem i zarazem głównymi udziałowcami będzie nasza piątka założycieli. 

Krótki okres (3 miesiące od zarejestrowania firmy):
1.       Pozyskanie funduszy na rozpoczęcie działalności (poza kapitałem początkowym)
Realizacja:
°          Zwrócenie się do inwestorów o dofinansowanie w ramach Venture Capital
°          Uzyskanie kredytów inwestycyjnych w bankach komercyjnych
°          Uzyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej (edukacja i kapitał ludzki)
2.       Implementacja serwisu w sieci (strona internetowa)
Realizacja:
°          Zatrudnienie programisty wspomagającego tworzenie bezpiecznej strony
°          Wykupienie odpowiednich domen internetowych
°          Wykupienie dostępu do serwerów umożliwiających obsługę generowanego ruchu
°          Zatrudnienie administratora odpowiedzialnego za monitoring strony i publikowanych treści
3.       Promocja marki i zapewnienie inputu
Pozyskanie 500 zarejestrowanych użytkowników oraz pierwsze 50 audycji.
Realizacja:
°          Przeprowadzenie kampanii marketingowej (edukacja seksualna)
o    Zmotywowanie do publicznej dyskusji o stanie edukacji seksualnej w szkołach
o    Zorganizowanie konkursu na film edukacyjny
°          Przeprowadzenie kampanii marketingowej (stricte informacyjna, promująca markę)
°          Nawiązanie / oferta współpracy wobec aktualnych dostawców treści erotycznych działających na rynku

Okres pierwszego roku:
1.       Nawiązanie współpracy z partnerami strategicznymi (np. Durex)
Realizacja:
°          Skuteczne przeprowadzenie negocjacji
2.       Rozszerzenie oferty o możliwość wsparcia technicznego przy realizacji transmisji
Realizacja:
°          Założenie fizycznej siedziby firmy (możliwe przejęcie starego domu BigBrother)
o    Biuro
o    Sale przeznaczone na kursy
o    Zaplecze techniczne
°          Zakup sprzętu i nawiązanie współpracy z potencjalnymi „fachowcami na wynajem” (operatorami kamer itp.)
°          Kampania marketingowa informująca potencjalnych odbiorców o nowych możliwościach serwisu
3.       Rozszerzenie oferty o możliwość uczestniczenia w „kursach” tematycznych (transmitowanych w serwisie)
Realizacja:
°          Nawiązanie współpracy z potencjalnymi prowadzącymi zajęcia
°          Rozpromowanie idei wśród potencjalnych odbiorców (Anglicy, Amerykanie -> prawie jak seks turystykaJ ) – pozyskanie kursantów
°          Wykorzystanie fizycznej siedziby biura
°          Kampania marketingowa informująca potencjalnych odbiorców o nowych możliwościach serwisu
4.       Wprowadzenie pierwszych audycji w trybie 3D
Realizacja:
°          Nawiązanie współpracy z tancerką(tancerkami) tańca erotycznego (na rurze)
°          Zapewnienie zaplecza technicznego
o    Zakup kamery 3D
o    Współpraca z klubami/zakup sprzętu i jego instalacja w siedzibie firmy
°          Kampania marketingowa informująca potencjalnych odbiorców o nowych możliwościach serwisu
5.       Nawiązanie współpracy z organizatorami różnego rodzaju eventów tematycznych i transmisja na żywo relacji z nich (Eroticon, AVN Awards, Próby bicia rekordów)
Realizacja:
°          Aktywne poszukiwanie potencjalnych współpracowników
°          Stałe monitorowanie rynku i reagowanie na nowe możliwości
°          Współpraca ze studentami dziennikarstwa (na całym świecie – wyszukiwanie informacji i relacja na żywo w formie reportażu)
6.       Ugruntowanie rozpoznawalności marki – przekroczenie pułapu 5 000 aktywnych użytkowników oraz pierwszego 800 audycji.

Okres pięciu lat:
1.       Osiągnięcie pełnej rozpoznawalności – 5 mln użytkowników oraz 10 tysięcy audycji. Wejście na pierwszą pozycje wśród portali oferujących możliwość strumieniowania video na żywo.
2.       Osiągnięcie rentowności przedsiębiorstwa
Realizacja:
°          Przekroczenie granicy ilości aktywnych użytkowników, ilości transmisji, a co za tym idzie poziomu zysków z reklam i opłat za transmisję umożliwiające osiąganie zysków ekonomicznych (pokrywanie wszystkich kosztów związanych z dostarczeniem usługi)
3.       Stworzenie kolejnych fizycznych siedzib firmy – w różnych krajach
Realizacja:
°          Stworzenie duplikatu pierwszego biura na terenie USA
°          Rozdzielenie funkcjonalności pierwotnego biura (pozostawienie tylko domu BB)
°          Otwarcie nowego biura pozwalającego na obsługę pozostałych funkcjonalności pierwszego lokalu (kursy, pokazy tańca, wynajem powierzchni do zdjęć) w rejonie Europy Wschodniej
4.       Rozszerzenie oferty o realizację „reality show” dla dorosłych
Realizacja:
°          Wykorzystanie możliwości pierwszej fizycznej siedziby
°          Uczestnicy „zwabieni” perspektywą dużej wygranej (i niewątpliwej popularności)
5.       Rozszerzenie oferty o możliwość strumieniowania video 3D przez indywidualnych użytkowników
Realizacja:
°          Po przeprowadzeniu testów popularności na usługę 3D (1 rok działalności) propozycja usługi odpowiadającej oczekiwaniom konsumentów
°          Adekwatna kampania marketingowa
6.       Rozszerzenie działalności firmy o prowadzenie sklepu z akcesoriami pojawiającymi się w najpopularniejszych audycjach
Realizacja:
°          Założenie dodatkowej działalności (spółka – córka)
°          Umieszczanie propozycji produktów adekwatnych do tematyki audycji (tagi)
Model biznesowy
Określenie modelu biznesowego naszej firmy, a więc koncepcji i założeń działalności, pozwalających na generowanie zysków, jest jednym z kluczowych warunków umożliwiających stabilny rozwój i przetrwanie na rynku.

Nasze przedsięwzięcie wykorzystuje medium, jakim jest internet do odzwierciedlenia rzeczywistości.
°          Najbardziej oczywistym jest przeniesienie „działalności usługowej” istniejącej w rzeczywistym świecie do świata wirtualnego, czyniąc przekaz treści z naszego portalu substytutem fizycznej obecności drugiego człowieka;

Model biznesowy określający rodzaj działalności i źródła potencjalnych przychodów jest w tym przypadku połączeniem kilku poszczególnych modeli:
°          Advertising Model – podstawowym założeniem jest czerpanie korzyści z działalności reklamowej na stronach naszego portalu.
°          Community Model – zawartość strony domyślnie jest darmowa dla zarejestrowanych użytkowników. Współtworzą oni zawartość przez nadawanie własnych treści lub interakcję z nadawcami za pośrednictwem chatów, głosowania, komentarzy.
°          Utility Model / Brokerage Model – Nadawcy treści mogą zadecydować o pobieraniu opłat za oglądanie ich transmisji w trybie pay-per-view. Oznacza to wykluczenie części treści zawartych w serwisie dla ogółu użytkowników, co odpowiada modelowi Utility. Zyskiem z naszej strony jest prowizja od opłat zdefiniowanych przez nadawcę, co odpowiada modelowi Brokerage.
°          Merchant Model – cele strategiczne firmy obejmują dodanie do serwisu sklepu internetowego z asortymentem odpowiadającym tematyce transmisji zamieszczanych w serwisie. Działalność ta stanowić będzie jedynie dodatkową funkcjonalność, odpowiedź na potrzeby konsumentów, nie zaś istotne źródło dochodu.

Ostatnim elementem jest zdefiniowanie grupy docelowej, na którą kierować będziemy uwagę naszej działalności. W tym przypadku niezbędne jest uwzględnienie zarówno modelu B2B, gdzie zakładamy współpracę z partnerami biznesowymi, odpowiedzialnymi głównie za tworzenie kontentu strony (i czerpaniu zysków z transmisji) oraz reklamodawcami, jak i modelu B2C, gdzie odbiorcami są osoby indywidualne i jednostkowi klienci – odbiorcy i twórcy treści w serwisie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz