Głównym produktem oferowanym przez Ustream.tv jest usługa streamingu wideo za pomocą, której dowolny użytkownik serwisu może realizować swój przekaz audio-wizualny na żywo.
Podstawowym modelem biznesowym jest model inwersyjny oparty na reklamach. Dominującym sposobem wyświetlania reklam jest integracja elementów serwisu internetowego, jak również samego odtwarzacza z programem Google AdSense. Możliwe są także inne sposoby wyświetlania reklam (indywidualnie negocjowane z zainteresowanym) takie jak:
- markowe strony profilowe
- markowe aplikacje Facebooka
- reklamy aplikacjach mobilnych
- pełne reklamy wideo przed wyświetlanym wideo lub w formie nakładkowej
- banery w serwisie webowym
Oferowana usługa stwarza jednak dodatkowe możliwości generowania przychodu, za pomocą usług dodatkowych skierowanych do nadawców treści. Należą do nich:
- Ad-Free – usługa umożliwiająca nadawcom wyłączenie treści reklamowych we własnych transmisjach, np. w celu zastąpienia ich własnymi.
- Pay Per View – nadawcy mogą pobierać opłaty za oglądane przez widzów treści.
- Global Production Services – pełna realizacja techniczna przedsięwzięć od konsultingu i zarządzania kontem, poprzez dostarczanie i obsługę sprzętu nagrywającego, po zapewnienie łącz satelitarnych o odpowiednich parametrach.
Ponadto Ustream.tv oferuje produkt, w pełnym tego słowa znaczeniu, jakim jest desktopowa aplikacja Ustream Producer Pro (dostępna także w lekkiej wersji), która umożliwia łatwe nadawanie i dostarcza dodatkowych funkcji.
Przydałoby się jeszcze nieco informacji o "towarze" oferowanym reklamodawcom, czy możliwy jest jakiś pomiar skuteczności dotarcia z przekazem, definiowanie odbiorców przekazu marketingowego itp.
OdpowiedzUsuń