Taktyka, przewagi komparatywne:
- oferowany streaming wysokiej jakości, możliwy do odbioru za pośrednictwem sprzętu A/V
- oferowanie wsparcia technicznego – wypożyczanie sprzętu (zarówno do nagrań w pomieszczeniu, jak i w wersji plecakowej - dla bardziej mobilnych) i zapewnienie wsparcia specjalistów (ekipa operatorów kamer itp.)
- umożliwienie głosowania w trakcie transmisji
- wersja mobilna serwisu (Android, iPhone, Nokia)
- rozszerzanie działalności na tereny kolejnych krajów/kontynentów (Ustream Asia w 2010)
- blog informujący o nadchodzących eventach (najpopularniejsze, oczekiwane transmisje) oraz nowościach technologicznych i zmianach w aplikacji
- obecność forum służącego stałej komunikacji z użytkownikami (możliwość interakcji w stopniu większym niż w blogu)
- możliwość zintegrowania z portalami społecznościowymi (facebook, twitter, MySpace, AIM) w czasie rzeczywistym poprzez strumień video oraz chat.
- rozróżnialność profilów użytkowników (w zależności od opłat dostępne są różne funkcjonalności)
- możliwość personalizacji (customise) strony użytkownika wedle własnych preferencji
- wybrane transmisje dostępne dla iPhona za pośrednictwem App Store
- możliwość otrzymywania powiadomień o zbliżających się transmisjach na Twitterze
Czynniki wzrostu:
- wzrost ilości osób zainteresowanych nowoczesnymi technologiami
- wzrost ilości użytkowników smartphonów
- rozwój współpracy z klientami biznesowymi (zainteresowanymi odpłatną transmisją)
- wzrost zainteresowania ze strony firm PR’owych – wykorzystanie serwisu do promocji wydarzeń politycznych, kulturowych oraz promowania produktów i marek.
- współpraca z serwisami społecznościami (Facebook, Twitter, MySpace), pozyskiwanie nowych użytkowników
Ograniczenia:
- silna konkurencja (rozwijała się w tym samym czasie co Ustream.tv)
Porównanie ilości odwiedzin pomiędzy 3 serwisami streamingu video [źródło: http://www.readwriteweb.com] |
- aplikacja dostępna w jedynie języku angielskim i japońskim, wsparcie techniczne oferowane tylko na terenie USA i Japonii.
Wśród ograniczeń sugerowałbym rozważenie:
OdpowiedzUsuńformalno-prawnych (szczególnie w Europie kwestie licencjonowania przekazów TV)
technicznych (overbooking na łączach stacjonarnych, niedostosowanie sieci mobilnych do obsługi intensywnego transferu danych w trybie strumieniowym inne...)
logistyczne w ekspansji terytorialnej (oferowanie ekip na nowych terenach ekspansji przy słabo wykształconym rynku będzie problematyczne)