wtorek, 22 marca 2011

Taktyka stosowana przez firmę (przewagi konkurencyjne), czynniki wzrostu i ograniczenia


Taktyka, przewagi komparatywne: 
  • oferowany streaming wysokiej jakości, możliwy do odbioru za pośrednictwem sprzętu A/V
  • oferowanie wsparcia technicznego – wypożyczanie sprzętu (zarówno do nagrań w pomieszczeniu, jak i w wersji plecakowej - dla bardziej mobilnych) i zapewnienie wsparcia specjalistów (ekipa operatorów kamer itp.)
  • umożliwienie głosowania w trakcie transmisji
  • wersja mobilna serwisu (Android, iPhone, Nokia)
  •  rozszerzanie działalności na tereny kolejnych krajów/kontynentów (Ustream Asia w 2010)
  • blog informujący o nadchodzących eventach (najpopularniejsze, oczekiwane transmisje) oraz nowościach technologicznych i zmianach w aplikacji
  •  obecność forum służącego stałej komunikacji z użytkownikami (możliwość interakcji w stopniu większym niż w blogu)
  •  możliwość zintegrowania z portalami społecznościowymi (facebook, twitter, MySpace, AIM) w czasie rzeczywistym poprzez strumień video oraz chat.
  • rozróżnialność profilów użytkowników (w zależności od opłat dostępne są różne funkcjonalności)
  • możliwość personalizacji (customise) strony użytkownika wedle własnych preferencji
  • wybrane transmisje dostępne dla iPhona za pośrednictwem App Store 
  • możliwość otrzymywania powiadomień o zbliżających się transmisjach na Twitterze
Czynniki wzrostu:
  • wzrost ilości osób zainteresowanych nowoczesnymi technologiami
  • wzrost ilości użytkowników smartphonów
  • rozwój współpracy z klientami biznesowymi (zainteresowanymi odpłatną transmisją)
  • wzrost zainteresowania ze strony firm PR’owych – wykorzystanie serwisu do promocji wydarzeń politycznych, kulturowych oraz promowania produktów i marek.
  • współpraca z serwisami społecznościami (Facebook, Twitter, MySpace), pozyskiwanie nowych użytkowników
Ograniczenia:
  • silna konkurencja (rozwijała się w tym samym czasie co Ustream.tv)
Porównanie ilości odwiedzin pomiędzy 3 serwisami streamingu video
[źródło: http://www.readwriteweb.com]
  • aplikacja dostępna w jedynie języku angielskim i japońskim, wsparcie techniczne oferowane tylko na terenie USA i Japonii.

1 komentarz:

  1. Wśród ograniczeń sugerowałbym rozważenie:
    formalno-prawnych (szczególnie w Europie kwestie licencjonowania przekazów TV)
    technicznych (overbooking na łączach stacjonarnych, niedostosowanie sieci mobilnych do obsługi intensywnego transferu danych w trybie strumieniowym inne...)
    logistyczne w ekspansji terytorialnej (oferowanie ekip na nowych terenach ekspansji przy słabo wykształconym rynku będzie problematyczne)

    OdpowiedzUsuń