NASTĄPIŁY ZMIANY
Rysunek 1 – USTREAM value proposition |
Ponadto USTREAM w swojej ofercie posiada również:
· Dostosowane do indywidualnych potrzeb strony profilowe
· Dostosowane aplikacje na Facebook’a
· Możliwość umieszczenia reklamy w aplikacjach mobilnych
· Pełną obsługę realizacji audycji na żywo z zapewnieniem sprzętu audio i video, personelu i modułów komunikacji satelitarnej
· Obsługę techniczną, pomiary wydajności, zarządzanie kontem
· Usługi transmisyjne (np. wysoka jakość)
· Blokadę reklam
· Pobieranie opłaty od widzów za oglądanie transmisji
· Aplikację do produkcji i zarządzania audycją
· Poradniki przygotowywania ciekawych audycji
Ważne są duże możliwości zarobkowe powiązane z aktywnością w serwisie. Użytkownicy nadający popularne transmisje mogą zarabiać duże pieniądze na umieszczaniu reklam w swoich transmisjach. Jest to możliwe również przy strumieniowaniu czynności, które i tak wykonujemy w życiu codziennym, lub z których czerpiemy przyjemność. Dodatkowe zyski można czerpać z reklam umieszczanych przez serwis, oraz z formy płatności Pay Per View lub kiedy materiał jest odtwarzany z archiwum. Połączenie wszystkich tych opcji oraz duża oglądalność kanału pozwalają na zarabianie naprawdę dużych pieniędzy. Warto przy tym zauważyć, że USTREAM zarabia na każdym odbiorcy, któremu jest wyświetlona reklama, lub który w nią kliknie, więc czerpie on korzyści z tego, że inni zarabiają za jego pomocą.
Podsumowując USTREAM zaspokaja potrzebę samorealizacji i dotarcia z własną twórczością do szerokiej publiczności. Ponadto popularność audycji pozwala na poczucie szacunku i uznania ze strony publiczności. Z kolei możliwość uczestniczenia w wydarzeniach przeżywanych przez innych lub interakcja z innymi widzami sprawia, że można poczuć przynależność do danej grupy odbiorców. Duze znaczenie mają także ogromne możliwości zarabiania w Internecie za pomocą platformy stworzonej przez USTEAM.
Opis walorów funkcjonalnych jest OK. Jednak z zaspokajanymi potrzebami nie w pełni przemyślane. USTREAM to nie YOUTUBE. Są też pewnie inne powody dla tych co nadają i dla tych co oglądają. Do tego dochodzą tez względy merkantylne np. zarabianie na tym, że inni mogą zarabiać. Zrozumienie kompleksu tych różnorodnych potrzeb (także na bardziej szczegółowym poziomie niż hierarchia Maslowa) pozwali dopiero zastanowić się co w drugim etapie chcecie zrobić lepiej, inaczej...
OdpowiedzUsuń