Ryzyko "sektorowe" to czynniki, które mogą wpływać na rentowność i kondycje finansową spółki , należa do nich :
- dostawcy
- odbiorcy (nabywca)
- potencjalni konkurenci
- rodzaj usług jakie oferują inne firmy w tym samym sektorze
- pojawienie się nowych produktów i substytutów
Główną siłą Ustream.tv(i innych podobnych serwisów) są użytkownicy. Jeśli nastąpi spadek nadawania treści na żywo, nastąpi też spadek odbierania tych treści. Potencjalnym zagrożeniem jest konkurencja, która może odebrać użytkowników innych serwisów live streaming. Może się okazać że transmisje live "nie kręcą" już użytkowników. Wynikać to może z mentalności że np. mogę dany program obejrzeć jeszcze raz, wprawdzie nie na żywo ale za to mogę zarządzać jego czasem trwania(przewijać do przodu, do tyłu, zatrzymywać). Innym ryzykiem może okazać się pojawienie nowych technik realizacji transmisji. Mam tu na myśli np. 3D. Sprzęt do takiej transmisji jest drogi, ponadto użytkownik który chciałby taką transmisję odbierać też jest obciążony kosztami.
Aby skutecznie zarządzać ryzykiem należy zachęcać nadawców jak i odbiorców do chętnego korzystania z serwisu. Ponadto należy dostarczać nowe usługi, które sprawią że dany serwis stanie się częściej odwiedzany. Ponadto trzeba ważyć dokładnie wprowadzane zmiany(czy wprowadzić 3D czy też nie, a jeśli tak to jak przekonać do tego potencjalnego klienta np. udostępnienie drogiego sprzętu).
Na wykładzie było o ryzyku sektorowym: w tym przypadku to są czynniki mające wpływ na wszystkich dostawców treści.
OdpowiedzUsuńDuża konkurencja nie jest ryzykiem, bo daje o sobie znać prawo Hotellinga.
Bariera językowa może być przeszkodą w ekspansji ale w bieżącej działalności nie jest źródłem ryzyka. Ostatnie zdanie jest natomiast jakieś nieprzemyślane...