Ustream.tv jest serwisem o specyficznych początkach - powstał z myślą o konkretnej grupie odbiorców (żołnierze na placówkach) i z tego założenia wyrastał poszerzając krąg zainteresowań i aspiracji. Nadal jednak czerpie dużo siły i inspiracji z podłoża ideologicznego i pozytywnych korelacji jakie wynikają z idei "służby państwu". Znajduje to tez odzwierciedlenie w głoszonej misji. Oczywiście obecnie użytkownicy serwisu stanowią o wiele liczniejszą i bardziej zróżnicowaną grupę, niż sami wojskowi.
Misja: łączenie ludzi posiadających wspólną pasję dążenia do niesamowitych przeżyć i interaktywnych doświadczeń, które budują i umacniają stosunki międzyludzkie
"Ustream’s mission is to bring people together around shared interests for amazing live, interactive experiences that build and maintain relationships."[z oficjalnej strony serwisu]
Wizja: Serwis o ogólnoświatowym zasięgu umożliwiający natychmiastową komunikację niezależnie od dzielącego dystansu. Główna światowa platforma umożliwiająca interaktywne nadawanie treści w postaci live streaming.
Strategia:
Czynniki istotne dla określenia strategii:
- Finanse (firma w oczach inwestorów) – innowacyjna, dynamicznie rozwijająca się firma, zapewniająca duży zwrot z zainwestowanego kapitału.
Zaufanie budowane na podstawie osobowości twórców serwisu – weteranów wojskowych. Naturalne połączenie ideologii (żołnierze walczący za ojczyznę), stabilności (wierna grupa odbiorców – wojskowych na placówkach) i innowacji zapewniającej perspektywy dynamiki wzrostu i zysków (nowoczesne technologie, szerokie grono potencjalnych odbiorców).
Zarząd firmy skomponowany ze specjalistów posiadających doświadczenie z innych serwisów internetowych. Duża liczba doradców rozpoznawalnych w świecie biznesu i dodających wiarygodności firmie.
- Klienci (firma w oczach klientów) – ponownie ideologia, pozytywne konotacje wypływające z okoliczności powstania serwisu (większe zaufanie nowych użytkowników). Usługa darmowa, łatwa w obsłudze, dająca wiele możliwości, popularna i modna – wykorzystująca najnowsze technologie i pozwalająca zamanifestować własną indywidualność oraz kreatywność.
- Procesy wewnętrzne – przejrzysta struktura, atrakcyjna dla potencjalnych kontrahentów i inwestorów. Jasno zdefiniowane standardy obsługi klienta, zapewnienia dostępu do serwisu a także wsparcia użytkownika od strony technicznej. Atrakcyjne warunki współpracy dla klientów biznesowych, duża liczba wiernych odbiorców treści.
- Infrastruktura i rozwój – stałe podnoszenie jakości i wartości oferowanej usługi. Poszerzanie asortymentu związanego ze wsparciem technicznym, wypożyczaniem sprzętu, propagując tym samym idee transmisji na żywo i korzystania z oferty firmy. Rozszerzanie usługi o dostęp do tłumaczeń serwisu na nowe języki oraz otwieranie nowych filii (w 2010 Ustream.tv w Azji) umożliwiających oferowanie pełnego spektrum usług (wypożyczanie sprzętu) na nowych rynkach
W ocenie przypadku brakuje mi elementów podejścia krytycznego. Np. W aspekcie rozwoju infrastruktury podejścia do modnej tematyki 3D, wzbogaconego dźwięku itp. Co do aspektów finansowych to tezę o dużym zwrocie z zainwestowanego kapitału należało by wesprzeć przywołaniem referencji. Wbrew pozorom nie jest ona taka oczywista - dla udziałowców dynamicznie rozwijających się serwisów premia może wynikać z możliwości sprzedania udziałów inwestorowi branżowemu (np. gdyby serwis chciało wykupić google...).
OdpowiedzUsuń